14 Ağustos 2011 Pazar

Güneş Yiyen Çingene

"Düşkırıklıkları için antibiyotik yapılamıyor."

"Ne kadar uzun zamandır hasrettim içten bir insana! Nasıl da canımı yakıyordu küçük hesaplarla katledilmiş içtenlikler son zamanlarda, nasıl da tanıyordum samimiyetsizliği her yeni çehrede, hep keyifsiz... Kimseye anlatamıyordum ki; herkeste bir 'başkalarına gereksinmez havalar', 'kendine yetebildiğini kanıtlamalar', 'korkularını, başarısızlıklarını kendsiyle bile yüzleşememek', 'acısını, yalnızlığını dostlarıyla dahi paylaşamamak' modası, kibri..."

"Ben ne yaptım? Kitaplarımın, kanarya kuşlarımın, müziğin ve günlük yaşantının arasında yalnız yaşamaya koyuldum."

"Düşlerini öldüren insan diri diri gömülmüştür."

"Ciddiye almalı gülmeyi ve ağlamayı. Tıpkı düşler gibi... Düşler kurmayı, düşlerle beslenmeyi bilmeyen kişi kısırdır."

"Başka dereler bulmalısın. Kuruyan bir dere, akan başka bir dereye götürmeli seni. Ve daima akan bir dere."

Buket Uzuner (Güneş Yiyen Çingene)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder