15 Ağustos 2015 Cumartesi

Brand Child, Okul bahçeleri markaların sergilendiği podyumlara dönüştü


“Aşırı bilgi yüklemesi” terimini anımsıyor musunuz? Aşırı yükleme denilen şey her gün duyularımızı bombardımana tutan büyük miktardaki bilgiyle baş edecek bir makineye sahip olmamamızdan kaynaklanmıştı. S.5

Geçtiğimiz 25 yıl boyunca süpermarketler gelişimlerini sürdürdü. Önce küçük büfelerde başlayan satış bakkalları ve ardından marketleri getirdi. Sonra süpermarketler mega marketlere, mega marketler de alışveriş merkezlerine dönüştü. Her büyüme sancısında pazara sayısı sürekli artan bir dizi marka sunuldu.

Günde 8000 den fazla markayla yüz yüze geliyoruz. S.6

Çocuk-gençler reklam verenin hedeflerinin bilincindedir. Bu hedefler mantıklı olduğu sürece, onları yaşamın doğal bir parçası olarak benimser. S.6

Bu kuşlağın sabrı çok az. Bu durum hiç de şaşırtıcı değil; sabrı öğrenebilecekleri çok az durumla karşı karşıya kaldıklarını sizde kabul edersiniz. Küçük ekranda yarım saatte milyoner ve 4 haftada pop yıldızı olanlar gösteriliyor. Yemekler anında atıştırılıyor ve bebekler bile beş saniye ağlıyor. Onların dünyasında sınır gökyüzü yeter ki burada ve şimdi ulaşabilelim. S 11

Dünyada şimdiye kadar görülen en küresel kuşak bu… Doğduklarından beri hem yerel, hem de uluslar arası trendlerle karşı karşıya bulunmaktalar… küresel karakterlerin bir diğer özelliği de, genellikle binlerce kilometre ötedeki bir kıtada yaşayan arkadaşlarıyla benzer markaları paylaşıyor olmaları. S17

Marka bilgisinin nasıl oluştuğunu merak ediyorsanız, çocuk-gençleri markalar üzerine sohbet ettikleri bir chat odasında biraz zaman geçirmeniz yeterli. Yeni site bağlantıları öğrenecek; müzik, sinema ve pop yıldızlarıyla ilgili bilgi edinecek ve başka ülkelerden alınabilecek en ilginç şeylerin neler olduğunu anlayacaksınız. S. 18

Popüler kültür artık küresel. Şimdi “onlar” ve “biz” kavramları arasındaki sınırlar oldukça bulanık görünüyor. Tayland ve Timbaktu arasında sadece bir klik mesafesi kaldı. Bütün bunlara da en yakın olanlar ise kuşkusuz her gün bu mesafeler içinde gezinen çocuk-gençler. S. 23

Dünya çapında yapılan ankete göre çocuk-gençlerin yarısından fazlası -% 52.7- ünlü olmayı istiyor. S. 25

The Center for a New American Dream ( Yeni Bir Amerikan Rüyası Merkezi) tarafından yaptırılan bir ankete göre, anne babalar “hayır” dediğinde bile 10 çocuktan neredeyse 6’sı kendi yeğledikleri markaları alabilmek için ısrarcı bir tavır sergilemektedir. S. 47

Her üç çocuktan biri bir otomobil ya da yetişkin modasına ait bir markaya bağlıdır. S.66

Markalar neredeyse dinsel bir duyguya dönüştü ve bugünün çocuk-gençlerinin öncelikleri arasına girdi. Bir ürünün işlevi, 1980’lerin çocuk-genci için temel çekicilik kaynağıydı, ama 1990’dan bu yana marka işlevden daha önemli.

Dünyadaki kentli çocuk-genç nüfusunun neredeyse yarısı giysi ve markaların sosyal statülerin simgesi olduğunu düşünüyor. S. 87

Pop yıldızları  ve müzik, dünya çocuk-gençlerini etkileyen en önemli fenomenlerdir. Formül, test edilip onaylanmıştır. Müzik hayalleri yaratır. Hayaller de markaları. S. 123

Okul bahçeleri markaların sergilendiği podyumlara dönüştü. S. 207

Martin Lindstrom

Brand Child
CSA Yayın Ajansı
20032

Günümüz Dünya Çocuklarının Satın alma Güçleri, Tüketim Tercihleri ve Markalarla Olan İlişkileri 




13 Ağustos 2015 Perşembe

Kronos bir gün acıkır ve adaleti yer

Kronos tahtına bir gün el konulacağı korkusuyla doğan tüm çocuklarını diri diri yer. Sadece Zeus kurtulur ve o da babasıyla savaşıp onu yener. Yanlış hatırlamıyorsam Firavun da doğan tüm erkekleri öldürmüştü sadece Hz. Musa kurtulmuştu ve o da firavunun sonunu getirdi. Gazali'nin dediği gibi "adalet yerine korkuyla yönetenler bir gün helak olmaya mahkumdur." Aristo'nun dediği gibi adalet cesaretten daha önemlidir. Boşuna 'insan insanın kurdudur (homo homini lupus) dememişler.