10 Ocak 2011 Pazartesi

Tanımaya Başlıyorum Kendimi. Ben yokum.



TANIMAYA BAŞLIYORUM KENDİMİ. BEN YOKUM..
Tanımaya başlıyorum kendimi. Ben yokum.
Olmak istediğimle başkalarının gözündeki ben..
Arasındaki boşluğum ben.
Ya da o boşluğun yarısı , çünkü orada da hayat var..
Sonunda ben oyum işte.
Işığı söndür, kapıyı kapa, son ver koridorda
Terliklerini sürüklemeye.
Rahat bırakın beni odamda tek başıma..
Aşağılık bir yer bu dünya.
(1933)

YİTİRMEK ÜLKELERİ
Yola çıkmak ! Yitirmek ülkeleri !
Bir başkası olmak süresiz,
Yalnız görmek için yaşamaktır
Köksüz bir ruhu olmak !
KİMSEYE AİT OLMAMAK, KENDİME BİLE !
DURMADAN GİTMEK, SONU OLMAYAN
BİR YOKLUĞUN PEŞİNDE
VE ONA ULAŞMA İSTEĞİ İÇİNDE !
BÖYLE YOLA ÇIKMAKTIR YOLCULUK.
AMA BEN AÇIK BİR YOL DÜŞÜNDEN ÖTE,
BİR ŞEYE GEREK DUYMUYORUM YOLCULUĞUMDA.
GERİSİ SADECE GÖK VE TOPRAK.
(1933)
RNANDO PESSOA (Türkçesi : CEVAT ÇAPAN)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder