
Geçtiğimiz 25 yıl boyunca süpermarketler gelişimlerini
sürdürdü. Önce küçük büfelerde başlayan satış bakkalları ve ardından marketleri
getirdi. Sonra süpermarketler mega marketlere, mega marketler de alışveriş
merkezlerine dönüştü. Her büyüme sancısında pazara sayısı sürekli artan bir
dizi marka sunuldu.
Günde 8000 den fazla markayla yüz yüze geliyoruz. S.6
Çocuk-gençler reklam verenin hedeflerinin bilincindedir. Bu
hedefler mantıklı olduğu sürece, onları yaşamın doğal bir parçası olarak
benimser. S.6
Bu kuşlağın sabrı çok az. Bu durum hiç de şaşırtıcı değil;
sabrı öğrenebilecekleri çok az durumla karşı karşıya kaldıklarını sizde kabul
edersiniz. Küçük ekranda yarım saatte milyoner ve 4 haftada pop yıldızı olanlar
gösteriliyor. Yemekler anında atıştırılıyor ve bebekler bile beş saniye
ağlıyor. Onların dünyasında sınır gökyüzü yeter ki burada ve şimdi
ulaşabilelim. S 11
Dünyada şimdiye kadar görülen en küresel kuşak bu…
Doğduklarından beri hem yerel, hem de uluslar arası trendlerle karşı karşıya
bulunmaktalar… küresel karakterlerin bir diğer özelliği de, genellikle binlerce
kilometre ötedeki bir kıtada yaşayan arkadaşlarıyla benzer markaları paylaşıyor
olmaları. S17
Marka bilgisinin nasıl oluştuğunu merak ediyorsanız,
çocuk-gençleri markalar üzerine sohbet ettikleri bir chat odasında biraz zaman
geçirmeniz yeterli. Yeni site bağlantıları öğrenecek; müzik, sinema ve pop
yıldızlarıyla ilgili bilgi edinecek ve başka ülkelerden alınabilecek en ilginç
şeylerin neler olduğunu anlayacaksınız. S. 18
Popüler kültür artık küresel. Şimdi “onlar” ve “biz”
kavramları arasındaki sınırlar oldukça bulanık görünüyor. Tayland ve Timbaktu
arasında sadece bir klik mesafesi kaldı. Bütün bunlara da en yakın olanlar ise
kuşkusuz her gün bu mesafeler içinde gezinen çocuk-gençler. S. 23
Dünya çapında yapılan ankete göre çocuk-gençlerin yarısından
fazlası -% 52.7- ünlü olmayı istiyor. S. 25
The Center for a New American Dream ( Yeni Bir Amerikan
Rüyası Merkezi) tarafından yaptırılan bir ankete göre, anne babalar “hayır”
dediğinde bile 10 çocuktan neredeyse 6’sı kendi yeğledikleri markaları
alabilmek için ısrarcı bir tavır sergilemektedir. S. 47
Her üç çocuktan biri bir otomobil ya da yetişkin modasına
ait bir markaya bağlıdır. S.66
Markalar neredeyse dinsel bir duyguya dönüştü ve bugünün
çocuk-gençlerinin öncelikleri arasına girdi. Bir ürünün işlevi, 1980’lerin
çocuk-genci için temel çekicilik kaynağıydı, ama 1990’dan bu yana marka
işlevden daha önemli.
Dünyadaki kentli çocuk-genç nüfusunun neredeyse yarısı giysi
ve markaların sosyal statülerin simgesi olduğunu düşünüyor. S. 87

Okul bahçeleri markaların sergilendiği podyumlara dönüştü.
S. 207
Martin Lindstrom
Brand Child
CSA Yayın Ajansı
20032
Günümüz Dünya Çocuklarının Satın alma Güçleri, Tüketim
Tercihleri ve Markalarla Olan İlişkileri